torsdag den 10. januar 2013

Project Life - journaling cards

Project Life er utrolig populært i øjeblikket. For Jer der ikke kender konceptet, så går det kort fortalt ud på, at man dokumenter sin hverdag via billeder og tekst, og hver uge laver man så nogle sider med disse billeder og tekst (også kaldet journaling). I det originale koncept sætter man sine billeder og journaling ind i plastic lommer, der har forskellige ruminddelinger, som fx disse.

Jeg vil her vise nogle eksempler på nogle journaling cards jeg har lavet. Meningen er, at jeg på disse vil skrive hvad der er sket i denne uge, og så sætte dem sammen med de billeder jeg tager i ugens løb.



Jeg har brugt følgende materialer: papirer fra My Minds Eye, maskine tape, wood veneer fra Studio Calico og et lækkert baggrundsstempel.

Her over et nærbillede af det card, jeg vil bruge som min "titel" til uge 2. I venstre side har jeg embosset med guld pulver. Jeg har lavet den ujævne kant ved at rive et stykke køkkenruller over og så lade det dække højresiden mens jeg stemplede.

Jeg prøver at holde mine journaling cards så enkle som muligt, da der skal være plads til tekst, samt at når man fylder en hel side med fx 8 forskellige, så sker der pludselig meget på en side. Og så gælder det også om, at det ikke tager for lang tid, især hvis tid ikke er det man har mest af.

Jeg har skåret hexagonerne ud ved at lægge en træfigur, tegne rundt om den og så skære dem ud i hånden.


Hvis du lægger mærke til det, så vender alle mine hexagoner den samme vej, dette er med til at skabe ro på de små kort.


Inden længe kommer der masser af spændende ting beregnet til Project Life i butikken. Der ligger allerede noget fra fx. Simple Stories i shoppen, men der er flere lækkerier på vej.

Er du hoppet med på Project Life bølgen? Vi her på designteamet vil i hvert fald løbende komme med inspiration, der kan hjælpe med at holde dig til ilden. Næste uge vil jeg vise, hvordan min side for uge 2 er endt med at se ud.

1 kommentar:

  1. Super lækkert, god inspiration til hvordan man kan lave nogle journaling kort selv.

    SvarSlet