mandag den 25. marts 2013

Royal rose tutorial.

Hej jeg vil gerne vise nogle flere af mine blomster. Samt en hurtig gennemgang af hvordan man laver de populære rulleblomster. Her har jeg brugt en Die fra My favirite Things, Royal rose. Den findes i 4 forskelligestørrelser, dette er de 2 mindste. Men der er jo også mange andre blomsterdies på markedet, i øjeblikket, som laves på samme måde.

Blomsten standses ud på Big shotten.


Jeg bruger en lille blomsterpind el. lignende som jeg runder blomsterbladene på.


Så ruller jeg udefra, på spidsen af min pind.



Den lille "trekløver"i midten, er ment som bunden på blomsten. den skal ikke rulles med. Her lægger man en klat lim tilsidst. Almindelig hvid hobbylim f.eks. Og så må blomsten gerne løsne sig lidt, således at den ikke er fuldstændig stramt rullet, når den sættes ned på bunden.


Blomsten holdes på plads ca. 10 sek. til limen lige har taget lidt fat.


Nu skal limen tørre. Bagefter foldes de yderste blomsterblade igen rundt med den tynde pind.


Så kan der pyntes! Jeg er jo meget vild med at bruge spraylim og crystal glitter som det kan ses her.
Har man ikke spraylim kan man også bare pensle med alm. hobbylim på kanterne og så drysse med glitter. På så små blomster som her bliver udseendet cirka det samme.



 
God kreativ mandag
 
Susanne.

5 kommentarer:

  1. Hvor er de bare flotte tak for en how too :-)

    SvarSlet
  2. Ja det ser jo rigtig nemt ud , men virkeligheden hos mig når jeg prøver er lidt anderledes.... Det kan være at jeg bare skal øve mere,
    klem Dorte

    SvarSlet
  3. Flotte blomster. Og mange tak for TUTen. Det må prøves! :-) mvh./HelleDG

    SvarSlet
  4. Hvor er det nogle smukke blomster - dies'en er sat på ønskesedlen :D

    SvarSlet