torsdag den 20. november 2014

Juletags & leg med paste

Så er det torsdag igen og ugen derpå efter SAM.
 
Det betyder, at det atter er min tur til at inspirere Jer lidt. Denne gang skal det handle om Juletags og derudover skal vi lege lidt med paste.....og ja, jeg bruger bare det generelle udtryk paste. For der findes så mange muligheder; Modelling paste, Akryl paste, Embossing paste og så videre.
 
Nogle af Jer har muligvist allerede kastet Jer ud i den famøse verden af paste, men til Jer som stadig tøver, har jeg en lille hjælpe video. I min video giver jeg lidt praktiske tips og viser, hvordan man kan arbejde med paste og stencils.
 
Først skal vi se lidt på mine færdige tags. Som sædvanligt viser jeg nederst i blogindlægget links til de forskellige materialer. Samt links til alternative materialer, som kan bruges istedet for nogle af de ting jeg bruger.
 
 
Til det første juletag har jeg brugt vellum og blankt guld karton. Her har jeg die-cuttet Memory Box's "Leaping Deer" og brugt en af My Favorite Things "doily duo" die sæt.
 
 
Juletag'n med snefnugne er lavet med blankt guld karton og teksten er klippet ud af Teresa Collins design papir "Cards Paper".
 
 
 
 

 
 
Vi skal da heller ikke glemme de traditionelle julefarver rød og grøn, så her får I også et tag lavet af design papir fra Simple Stories og My Mind's Eye.
 
 
Ordet "Merry" har jeg die-cuttet af Memory Box's "Upper Parker" alfabet. Da ordet "svæver" henover åbningen i den røde tag, har jeg limet de enkelte bogstaver sammen.
 
  
 
 
Det var det for denne uge fra mig.
 
Jeg kigger forbi igen torsdag i næste uge, som vil være mit sidste gæstedesigner indlæg for denne gang. Ses vi?
 
Psst.....Næste gang har absolut intet som helst med Jul at gøre. Tænkte vi trængte til en lille pause i alt dette juleri :o)
 
Pia
 
 
Materialer:




Alternative materialer:

3 kommentarer:

  1. Næh hvor de er fine - det er dit link der er forkert kan jeg se nu jeg tøffede lidt rundt. Lækkert og jeg må se at prøve at grise lidt med det der modelling paste en dag jeg er i humør til det. =0)

    SvarSlet
  2. Rigtig god video! Og super flotte tags!

    SvarSlet