torsdag den 22. januar 2015

Project Life kit - januar, vol 2

Så blev det min tur igen til at vise, hvad jeg har lavet med januar måneds Project Life kit.


Til denne side har jeg udvalgt alle de kort, som har noget mørkebrunt på sig, der udover har jeg brugt lidt kraft papir og cremefarvet karton fra egne gemmer.


Min standardproces er, at jeg altid lægger mine udvalgte papirer op sammen med mine billeder for at sikre, at jeg får en nogenlunde balance på min side. Mange vil nok sige, at nu behøvede jeg bare at sætte det hele sammen og komme lidt pynt på, så var siden færdig - men ikke mig.


Jeg hev min hvide gesso frem og kom et tyndt lagt på alle de øverste kort bortset fra helt ude ved kanten. Gulp, for sørensen da Eva, nu har du jo ødelagt det hele! Heldigvis ved jeg, hvordan det færdige resultat kan komme til at se ud, når jeg leger med gesso, så jeg arbejder videre.


For at bringe den brune farve tilbage på de nu store hvide flader, har jeg stemplet med brun vandfast sværte og et murstensstempel.

Næste skridt er at male med vandfarve. På grund af gessoen er det nemt at arbejde med vandfarve. Jeg har valgt at bruge lyserød, da det arbejder godt sammen med den røde julefarve på flere af billederne, og så går det samtidig godt med den mørkebrune farve på kortene.


Igen har jeg brugt nogle af de lækre overlays, der her er hæftet på.


Jeg har pyntet med nogle mørkebrune enamel dots, som er fra egne gemmer.


I mit første indlæg var farven grøn, idag var den mørkebrun og lyserød, næste torsdag er det ikke farven, der er i fokus, den er faktisk neutral, til gengæld vil der være masser af glimmer - glæd dig :o)

Vi ses, Eva

Ingen kommentarer:

Send en kommentar