torsdag den 6. august 2015

Mama Elephant - "Hello"

I denne uge har jeg udfordret mig selv, og har kastet mig ud i en lidt anden kortstil end i har set indtil nu - jeg håber I tager lige så godt imod det som I plejer :)

Jeg er lige nu i en tyrkis periode - jeg elsker simpelhen denne skønne farve. 
Jeg synes det er fedt at denne farve både kan bruges til maskuline og feminine kort. 


Kortet er lavet på et stykke kvistkarton, hvor jeg har brugt et stykke mønstret karton fra Websters Page. Jeg har dekoreret med toppen af et stort manillamærke øverst på kortet, og 3 bannere midt/i bunden af kortet. Jeg har også pyntet med lidt hvidt snor, som jeg har viklet lidt tilfældigt rundt under diecutten "Hello" som er fra Mama Elephant.


"Hello" har jeg heat-embosset med guld. Det samme har jeg gjort med de små stjerner jeg har lavet med confetti-dien også fra Mama Elephant.


Jeg ville kaste mig lidt mere ud i guld-trenden der raser lige nu - og wow, hvor giver det bare en fed effekt at bruge metal-farver på kort. Jeg havde lyst til at forsøge mig ud i at heat-embosse på dobbeltklæbende foamtape. Den dobbeltklæbende foamtape embossede jeg også med guld, men da jeg ville varme det, krympede skummen lidt - hvilket får embossingpulveret til at krakelere lidt. Jeg var vild med denne effekt, og for at holde på effekten lagde jeg et lag glossy accent over foamtapen.


Jeg har til sidst pyntet lidt videre med et par palietter (eller 10:), jegbruger Silhuettes Pick me Up, når jeg skal sætte små ting på mine kort. I den ene ende har den klister, i den anden ende, et lille værktøj som du kan trække af, og så bruge til at holde feks. pallietter på plads.

Kan I holde Jer muntre.


Materialeliste:

Gossamer Blue, Gramercy Road
Hvid snor
Scrapbook Adhesives, vimpler og banner




Ingen kommentarer:

Send en kommentar