tirsdag den 5. juli 2016

De perfekte glas til sommeren...

Hej

Jeg har længe været forelsket i Mason Jars. De findes i forskellige udformninger og størrelser og det fedeste ved dem: Der er bare så enormt mange anvendelsesmuligheder.

Man kan bl.a.:
- selvfølgelig bruge dem til at sylte og anden opbevaring i køkkenet.
-lave alverdens DIY projekter med dem f.eks. lamper, sæbedispensere og meget andet
- bruge dem som drikkeglas

Og det er lige nøjagtig det sidste jeg vil vise jer i dag. Jeg har haft en sommerfest i weekenden, hvor vi var 15 voksne og 9 børn samlet til en super hyggelig dag.

I den anledning havde jeg klargjort glas til alle.


Mason Jars har et låg, der er 2 delt, så du har ringen, du skruer fast på glasset, der er løst og selve pladen i toppen. Jeg har her for at gøre det mere festligt klippet mønstret papir ud i cirkler, der passede til låget, og sat det på med lidt flytbar tape.

Den anden fordel ved de forskellige motiver er, at det er nemmere at genkende sit eget glas - og børnene syntes det var vildt hyggeligt, at vælge hvilket motiv, de skulle have.


For at få de små huller til sugerør, har jeg først i metallåget klippet hul med en tang - i dette tilfælde en Crop-a-dile. Man kunne nok også sagtens bore hul med en almindelig boremaskine. I papiret har jeg brugt en lille cirkelpunch, så det passede til låget.

Fordelen ved at have lavet låget på denne måde, er både, at det er sværere at spilde, når f.eks. børnene er i gang, men mindst lige så vigtigt, at der ikke kommer dyr ned i sine drikkevarer, når man er udenfor.



For at gøre det ekstra nemt at huske sit glas (og mere dekorativt), havde jeg lavet små tags, hvor man kunne skrive navn på, og sætte på sit glas. Det virkede faktisk fantastisk og gjorde at vi alle kun brugte det ene glas i løbet af dagen, så det hjalp ret meget, når man nu var mange samlet.


Lidt sugerør, skulle der til.

Jeg håber, det har givet lidt inspiration til både, at løse sommerens udfordringer med insekter i drikkevarerne samt at gøre sommeren lidt mere festlig.

Mange sommerhilsner

Anja



Ingen kommentarer:

Send en kommentar