torsdag den 14. juli 2016

Gennemsigtigt kort med Teresa Collins Clear Paper


Hej alle sammen!
Mit navn er Mette Witus og jeg har fået æren af at få lov at være gæste designer her på bloggen henover sommeren. Meget kort om mig selv kan jeg fortælle at jeg snart fylder 24, læser kandidat på SDU Kolding og altid har brugt meget af min fritid på at være kreativ på den ene eller anden måde. For ca. et år siden kastede jeg mig med åbne arme over papercraft, især Mama Elephant stempler og dies.






Da jeg sad og kiggede min voksende samling af materialer igennem den anden dag, faldt jeg over et stykke Clear Paper fra Teresa Collins, og tænkte straks at det kunne blive til en super, om end lidt anderledes, kortbase til at pifte et ellers meget simpelt kort op.




Jeg skar mit Teresa Collins Clear paper – i dette tilfælde Blush Arrows - ud til et en almindelig A6 kortbase. Der sidder en tynd film på den ene side af ”papiret”, som man skal fjerne for at få det helt gennemsigtigt.

Fordi papiret er gennemsigtigt, har jeg brugt fire stykker hvidt karton med lidt tekstur i som bunden af kortbasen, hver af disse er 2” x 6” (ca. 5 x 15,5 cm). De er skåret lidt længere end selve kortet, så det helt sikkert når ud til kanten, og det overskydende kan let klippes af.
Hvis man valgte kun at sætte et stykke på kartonforsiden og et inden i til at skrive på, vil man kunne se limen eller tapen på den anden side.

Til at dekorere kortet med har jeg brugt Peony glimmer tape fra American Crafts, Birthday fra Mama Elephants’ Happy Everything stempelsæt, og Happy Script die, også fra Mama Elephant.



Til at give mit Happy lidt dimension startede jeg med at komme dobbeltklæbende papir fra 3L på et stykke hvidt Neenah karton stort nok til at jeg kunne få skåret 4 styks Happy. Herefter kunne jeg fjerne filmen fra det dobbeltklæbende ark og forsigtigt lægge dem oven på hinanden, så jeg endte med et forholdsvis tykt Happy.

Herefter har jeg brugt Copic Ciao farver til at farvelægge med, så jeg fik en ombre effekt – Kanterne har også fået lidt farve, hvilket er en fed mulighed når man bruger flere lag af karton i stedet for skum.



Glæder mig til at vise jer flere ting henover sommeren. 

Ha' en rigtig god dag
~ Mette Witus





Ingen kommentarer:

Send en kommentar