torsdag den 21. februar 2013

Rejseholdet - Et layout med mask

Jeg har kastet mig ud i leg med mask, og vil i dag guide jer igennem opbygningen af mit layout - i grove træk.
Til mit layout har jeg brugt Heidi Swapp mask med verdenskortet. Jeg lagde den hen over mit hvide karton, og gik i gang med at miste. Derefter lavede jeg splats på kryds og tværs. Da jeg fjernede min maske, tegnede jeg omridset op, og "malede" det "indre" med en sølvfarvet mist. Da mit projekt var tørret, stemplede jeg på verdensdelene, og fixerede sværten vha. hårspray.

På dette tidspunkt blev jeg lidt i tvivl om, hvad der nu skulle ske. Jeg var rigtig glad for min baggrund, men var også lidt ked af, at skulle dække noget af det, med et billede.

Som I kan se på dette close-up, har jeg ikke holdt mig tilbage, når det kom til farver, og jeg har heller ikke ventet på at de forskellige farver skulle tørre, derfor er der flere steder splats der er løbet sammen. Det giver et anderledes fedt udtryk.

På dette tidspunkt har jeg valgt mit endelige billede. Tagget i hjørnet er fra Studio Calico, og teksten er fra Pink Paislee. Flyvemaskinerne nederst er et overlay fra Hambly. Mit tag har fået lidt hvid splat, og er blevet løftet fra papiret med sytråd.

Da mit layout handler om vores nylige tur til Egypten, har jeg valgt at lave min fotomatte, af et stykke Arabisk avis. Også herunder er der sytråd, for at bryde de rene linjer.

Og sådan blev det endelige layout så. Jeg har tegnet en sort kant på mit billede, får at fremhæve det lidt, når nu baggrunden er så "levende". Hambly overlayet går igen, i bunden af mit billede. Mit titel "Rejseholdet" er lavet med træbogstaver fra studio calico.

Og her får I så et sidste close-up. Jeg håber I har fået lidt inspiration og en forståelse for, hvordan jeg også kan arbejde. Fortsat god dag :)

- Jeanne

2 kommentarer: