mandag den 12. september 2016

Interaktivt jule/vinter kort (inkl. kort video)

I USA er en af de helt store trends, indenfor kortfremstilling, interaktive kort. Jeg er også faldet fuldstændig for de sjove kort, som på en eller anden måde kan noget.

I dag vil jeg vise jer et sliderkort, hvor den ene pingvin på kortet kan bevæge sig, så det ligner, den hopper ned i bunken af snebolde.



Til kortet har jeg primært brugt stempelsættet Toboggan Together med matchende dies fra Lawn Fawn samt et par diesæt fra Mama Elephant (Basic Set og Landscape Trio)


Baggrunden er lavet på Tim Holtz Distress Watercolor Cardstock, og jeg har påført Distress Ink i Tumbled Glass med et blending tool.


Figurerne er farvelagt med Copic tuscher. 
Jeg har brugt en sort Glaze pen til at fremhæve øjnene.

Teksten og de små stjerner på baggrunden er varm embosset med Silver Glitter embossingpulver fra WOW. Jeg har brugt Versamark til at stemple med.


Selve slide effekten er lavet med Slide On Over diesættet fra Lawn Fawn, som skærer den bane, figuren kan bevæge sig i. Jeg bruger en 50 øre, som jeg har sat 2 lag 3D tape på. Tapen har jeg fastsat mit motiv med. Mønten får figuren til at glide. Omkring mønten, tapen og glidebanen har jeg brugt et antistatisk værktøj, som får det til at glide lettere. Hele kortfronten er også hævet med 2 lag 3D tape, så der er fri bevægelse.



Videoen herunder viser, hvordan figuren kan glide frem og tilbage uden problemer.




Hvis I vil have noget uddybet, eller kunne tænke jer en trin for trin video, så skriv endelig!

Det var alt for denne gang ;)

- Mette


Ingen kommentarer:

Send en kommentar