torsdag den 30. maj 2013

Baggrund med embossing og vandfarver

Det er meget oppe i tiden at bruge vandfarver på sine layouts, så jeg fandt mine gamle Twinklings H20 farver frem. De er nemme at arbejde med - og så er de fulde af glimmer.


Det primære fokus med dette layout er at vise teknikken med at lave baggrunden. Teknikken gør sig ligeså godt til kort som til layouts.

Først har jeg heat-embosset med hvidt pulver og et lækkert baggrundsstempel. Du kan også sagtens bruge clear embossingpulver, eller vælge en helt tredje farver. Det fine ved denne teknik er, at embossingen resister vandfarverne, dvs afviser vandfarverne, så der ikke kommer farve på det embossede mønster.


Når embossing er helt kølet af kan du begynde at lege med dine vandfarver. Jeg har brugt forskellige lyserøde/lilla Twinklings H20. Du kan også bruge helt almindelige vandfarver eller mist. Hvis du bruger mist, kan du skrue toppen af og stikke en pensel ned i for at fange farven.


Jeg har malet med den mørkeste farve længst til venstre og skiftet til en lysere og lysere farve med højre. Til sidst lavede jeg små splats med den mørkeste af farverne.

Håber du har fået lyst til at lege med vandfarver.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar