mandag den 9. marts 2015

Blomsterpige


Så blev det igen mandag og min tur til at blogge :)

I dag vil jeg vise endnu et layout, hvor jeg blandt andet har brugt forskellige Distress produkter.



Baggrundspapiret er fra Studio Calico, og hedder Signposts. Alle kanter er sværtet med Distress Inken Pumice Stone. Sommerfuglene er fra en Martha Stewart punch.

Til titlen har jeg brugt nogle chipboard Thickers fra butikken, som desværre var falmet af solen. Jeg valgte derfor at lege lidt og ændre dem, så de passede til mit layout. ;)



Først påførte jeg hvid gesso af to omgange. Jeg duppede det på med min finger for at give noget struktur. Gesso er en grunder, som ligger en hinde på dine materialer, så maling osv. ikke trækker ind i materialet, og derfor er det nemmere at arbejde med medier ovenpå.



Derefter smurte jeg 3 forskellige farver Distress Ink (Festive Berries, Barn Door og Fired Brick) ud på mit teflonunderlag, og sprayede en lille smule vand på.. Jeg brugte igen fingeren til at duppe farverne på bogstaverne. Jeg påførte en 5-6 lag, og lod dem tørrer mellem hvert lag. 





Stjerneren er påført med Texture Paste fra Ranger, som er blandet op med de samme farver Distress Ink, som jeg brugte til bogstaverne. Det har jeg gjort ved at komme lidt sværte på mit teflonunderlag og derefter blande det sammen med texture pasten inden, jeg påførte det gennem min stencil fra Memory Box.



Mine splats har jeg lavet med Distress sprayen i farven Rusty Hinge samt følgende Dylusion sprays: Lemon Zest, Slate Grey og Postbox Red.



Det var alt for denne gang - vi ses igen næste mandag :)

- Mette





3 kommentarer:

  1. Lækkert LO du har lavet, og en god måde at få brugt de thickers på også, der er bare såå meget, man kan male dem med og få et helt nyt look.

    SvarSlet
  2. Ser godt ud med de bogstaver - og meget anvendelig, vil jeg tro. Sødt LO

    SvarSlet