onsdag den 14. oktober 2015

Perfect pearl how-to

Hej

På Convention legede jeg med Perfect pearls og stempler, og nåede du ikke forbi standen, kan du her se hvor lækre de farver er.

Du kan bruge alle slags stempler, og så skal du bruge en sværte som tørre langsomt. Jeg bruger altid Versa Mark Watermark sværte som er en klar sværte. Nogle bløde pensler og så Perfect pearls.


Stempel din tekst eller motiv på karton, jeg har brugt sort karton så man virkelig kan se hvor flot farverne kan blive.
Pensl lidt Perfect Pearls pulver på med bløde bevægelser og pulveret sider fast på sværten.



Det giver spændende resultater når man blender nogle forskellige farver. Her mixer jeg kobber og mint-grøn.

Når stempelmotivet er dækket af pulveret, pensl overskydende væk med en bred pensel.



Her bruger jeg et Tim Holtz sommerfugl stempel


Du kan svagt se, at jeg har stemplet i højre side. 
3 pang farver penslet på lidt af gangen.







Perfect pearls skal med fordel fixserers, man kan forsigtigt forstøve lidt vand over motivet. Jeg vælger at bruge Shimmers Spritz, som findes i forskellige udgaver. 
Her har jeg brugt guld sprayen.
Baggrunden kommer til at sparkle helt fantastisk.




Du kan se HER, på et tidligere blogindlæg 
hvordan jeg har brugt Perfect Pearls på et kort

***Gitte***

1 kommentar:

  1. fin beskrivelse,- men på den måde du bruger PerfectPearl, syes jeg det er svært at få resterne børstet så meget væk at der ikke sidder noget pulver tilbage rundt om emnet, som jeg kan se det også gør hos dig..jeg bruger også PP ret ofte..men endnu ikke til tekster - må prøve..

    SvarSlet