lørdag den 19. marts 2016

ANTIQUING CREAM TUTORIAL



Sidste weekend til Convention lavede jeg demo med ANTIQUING CREAM, og idag
vil jeg med en foto tutorial prøve at vise jer nogle få af de utallige farve kombinationer og
muligheder der er med dette lækre produkt.


Til mine eksempler har jeg også brugt DECOART MEDIA MODELING PASTE i både
sort og hvid og en STENCIL.
På billed kan I også se Tim Holtz Mixed Media 2 die som man sagtens kan bruge til at
lave sine egne stencil med.

Antiquing Cream kan tørres med varmepistol.





Det er disse 3 farver jeg har valgt at bruge idag
og jeg har også brugt en lak.




Da modeling pasten var tør malede jeg mine hjerter over med Antiquing cream.
Hjertet til venstre (nr 1) malede jeg med Carbon Black.
Hjertet i midten (nr 2) malede jeg med Patina Green.
Hjertet til højre (nr 3) malede jeg også med Carbon Black.

Jeg tørre mellem lagene med varme VARME PISTOL/ HEATGUN


Så malede jeg igen hjerterne over med et nyt lag maling.
Hjerte nr 1 Patina Green.
Hjerte nr 2 Titanium White.
Hjerte nr 3 Patina Green.
Og igen tørre jeg det.




Så kommer vi til den sjove del af processen og det er at tørre Antiquing Creamen 
af igen og til det bruger jeg en vådserviet ( nogle vådservietter er mere våde end
andre og nogle gange tørre jeg dem lidt med varmepistolen så de ikke er for våde)
Man kan også bruge en fugtig klud.
Man tørre forsigtig indtil man har opnået det resultat man gerne vil have, men
endelig forsigtig da man ellers fjerner alle lag maling.




Antiquing Cream er først en permanent maling når man har givet den en gang lak og til det
bruger jeg ULTRA-MATTE VARNISH FRA DECOART som påføres med en pensel.
Lakken kan også tørres med varmepistol.



Så har jeg igen malet hjerte nr 1 og nr 2 over med endnu et lag Antiquing Cream
Titanium White og igen tørret det med varmepistolen.




Så skal vådservietterne i brug igen og igen med forsigtighed og ikke alt for våde
servietter tørres noget af det hvide lag af igen.
Hjerte nr3 har jeg forsigtig (med en finger) påført en lille smule hvid gesso.


Hjerterne skal så have endnu et lag Ultra-matte varnish og så er de færdige.












Antiquing cream findes i 6 forskellige farver så der er mange flere farve kombinationer end
jeg har vist her.

                                            Mange scrap hilsner
                                                         Lisa.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar