mandag den 21. november 2016

Anderledes julestjerne

I dag vil jeg vise en anderledes julestjerne, som jeg har nydt at vise på efterårets messer.

Jeg så en stjerne, som ligner det færdige stjerne på nettet, og tænkte, det måtte man kunne lave med en die - og det kan man! ;)

Man skal bruge en die formet som en stjerne med fem spidser. Du skal bruge seks udskæringer for at lave stjernen.



På bagsiden af papiret bruger jeg en lineal til at finde midten. 



Herefter klipper jeg en slids op til midterpunktet. 


Jeg laver scoreliner på alle "dalene", og limer derefter to spidser sammen, så der dannes en stjerneformet skål med 4 spidser.


Til sidst limes de seks "skåle" imod hinanden. De passer sammen ligesom et puslespil.

Skriv endelig, hvis I har spørgsmål :)

- Mette


Ingen kommentarer:

Send en kommentar