fredag den 13. september 2013

Et layout med mange små detaljer

Jeg har endelig fået kastet mig over layoutsne igen, efter en længere pause hvor der ikke rigtig er blevet lavet nogle. Men med nye Materialer fra Picturing The World var der igen gang i inspirationen.

Jeg har fået fremkaldt en masse billeder til Annas PL album, uden at redigere dem en hel masse. Nogle har jeg valgt fra til at lave LO's af, og dette LO er startet på denne måde.


Et fint billede, men alligevel er det som om det mangler noget. Men med de nye overlays fra butikken, blev det hurtigt et helt andet, og mere elegant billede.


Så var udgangspunktet fra LO'et på plads. 
Med nye masks fra butikken var jeg jo også næsten nødt til at komme igang med at lege med modellingpaste og maling. Jeg valgte at komme lidt bronze maling i min modelling paste for at få den tonet lidt, så den ikke stod al for meget ud fra baggrunden.



Med min mask har jeg lidt på må og få, kommet modellingpasten på min baggrund, der hvor jeg tænker at mit billede skal sidde. Desuden har jeg også leget med glitterpaste, igen lidt på må og få gennem en mask.


Ovenpå området hvor jeg har kommet modellingpaste på, har jeg sat mit papir og billede. Her ser man billedet uden foto overlay. Som I kan se er der også kommet lidt glitterpaste bag billedet, da jeg syntes at der manglede noget til lige at løfte det lidt. 
Papiret jeg har brugt er fra Lilybee Design samt Simple Stories.


Jeg har brugt en borderpunch på det bagerst ark mønsterpapir. Jeg har klippet lidt tilfældigt med den, for at give et lidt mere rustikt look. På det lange stykke har jeg revet af i bunden, ligeledes helt tilfældigt.
Bag billeder har jeg brugt en smule snor, igen for at give lidt dybde i LO'et.


Jeg har brugt thickers til min overskrift. Dem der ligner scrapple brikker har fået en tur med sandpapir rundt i kanten.
Herudover har jeg brugt forskellige wood veneer, stempler samt lækker glittertape.


Tallene er også thickers, de har blot fået en tur med glitterpasten.


Jeg har brugt et af stempelsættene fra Sn@p, både med et tekststempel under billedet, samt en pil ved siden af billedet. 


Glittertapen er klippet som bannere og klipset på med hæfteklammer. 


Rundt i kanten af baggrundspapiret har jeg til aller sidst tegnet en ramme med en tynd sort pen. Blot for at indramme det hele, ligesom det øverste papir er indrammet med en hvid pen.

Jeg håber I har fået mod på at kaste jer ud i at prøve nye materialer af. For mig har det været en leg og en sand fornøjelse.

2 kommentarer:

  1. Hold fast et lækkert LO. Jeg skal vist lige notere nogle detaljer, så jeg kan lifte lidt;o)

    SvarSlet