mandag den 16. februar 2015

Første blogpost - fars pige

Så blev det tid til mit første indlæg som en del af designteamet hos PTW. Jeg er utroligt glad for at være blevet en del af det fantastiske team! :)

Dagens layout er lavet af papirer, som kommer fra det lækre februarkit, der er holdt i lyserøde toner med sort/grå som kontrast. Jeg har valgt at tilføje sølv detaljer, da jeg er faldet totalt for de lækre metaltoner, som er meget populære for tiden. Alt papir på layoutet er sværtet med distress ink'en Pumice Stone, som giver en let definering af de forskellige lag. Jeg har med vilje valgt ikke at bruge for meget pynt for at understege det lette udtryk, som jeg ønskede at få frem.
Billedet er af min far og jeg, og er taget, da jeg var få dage gammel tilbage i november 1991.



Baggrundspapiret er fra Pink Pailees Bella Rouge collection, og det samme er papiret med sommerfuglene. Inden jeg limede noget på layoutet, splattede jeg med mists fra Heidi Swapp i farverne Tinsel og Blush for at give baggrundspapiret noget tekstur, og skabe en linje fra øverste venstre hjørne til nederste højre.



De lækre sølvglitter thickers har jeg fundet i den fysiske butik. De er fra American Crafts, hedder Sparkling, og er i farven Silver.



Jeg kan rigtig godt lidt at bruge vellum på mine layouts, da jeg synes, at det giver et mere let og luftigt udtryk, som passer godt til f.eks. sommerfuglene, der er punchet med en punch fra Martha Stewart. Vellumen som jeg her har brugt, er fra MME Necesseties, hvilket Anja også har i butikken. Sammen med thickers og glittertapen fra American Crafts skaber det en rød tråd af sølv detaljer i layoutet.



Jeg håber, at I kunne lide dagens layout, og glæder mig til at dele flere af mine kreative sysler med jer i fremtiden. :)

Jeg håber, vi ses igen på næste mandag..
- Mette

1 kommentar: