torsdag den 12. februar 2015



Hej Scrappevenner

Denne og de følgende torsdage i februar, vil jeg være gæst her hos Picturing the World og det synes jeg er helt skønt!!! Jeg har leget med denne måneds scrapbooking og project life kit og vil vise jer, hvorledes jeg har brugt dem i mit Project Life. Jeg har kombineret kittene, med mine egne materialer, hvor af en del af dem findes i Picturing the Worlds shop. Jeg har linket produkterne til shoppen, så det er nemt for dig at finde dem. Jeg har gennem tiden abonneret på mange måneds kit og været super glad for det. Månedeskit er særligt anvendelige for dig, der kæmper lidt med tiden. Kittet er farvekoordineret, kommer med bogstaver, pynt og kort og er lige til at smide i albummet. Et kit er også en god hjælp til dig, der har lidt svært ved at matche og vælge pynt og bogstaver. Min mission som februars gæstedesigner, er at vise hvordan du kan kombinere de forskelige kits med dine egne materialer og integrere kittet i dit project life proces.


I dagens indlæg vil jeg vise jer, en side fra mit 12x12” album.
Mit 12x12” album er månedsvis ( og ind imellem ugevis) bygget op, og indeholder fortællingen om min familie, mine venner og vores fælles liv.  Ud over mit 12x12” familiealbum, arbejder jeg også løbende i et mindre album; 6x8”. Dette er mit Selfie –album, min dagbog. Jeg kan virkelig anbefale denne kombination. Har du lyst til at kaste dig ud i et Selfie Album, kan du få inspiration til at opbygge og organiser det, på mit nyeste kursus.


Mit 12x12" familie album.


Mit 6x8" selfie album.

Ovenover ser du, de albums jeg har valgt for 2015.
Jeg har en helt særlig kærlighed for sort/hvide striber, og har dem gerne overalt i mine albums og i indretningen af mit hjem. Jeg oplever at sorte/hvide striber, skaber ro og balance på et spreed og i et album. Der er noget harmonisk og clean over striberne, der tiltaler min indre ro, regelmæssighed og renlighed-junkie J


Her ser du side, vi skal beskæftige os med i dag. Som du kan se, har jeg brugt en mindre lomme. Jeg holder meget af at bruge mindre lommeformatter i mine albums, da det skaber liv og variation.



Lommen er fra We Are Memory Keppers.




Dog skal du være opmærksom på , at for at albummet ikke fremstår alt for rodet og uharmonisk, skal du arbejde med et et vis basisdesign, på de fleste sider. Jeg bruger primært Project Life Design A som du ser ovenfor. Design A er nemt at arbejde med og følger fint det gyldne snit.


Siden handler dels om, at min dejlige datter Freja er blevt optaget på Akademiet for Akademiske Taleneter; ATU og dels om en hyggelig frokost hos min far og bonusmor. Jeg hat brugt materialer fra februars project life kit og kombineret det med kort fra Project Life core kittet Midnight edition.


Som du kan se, er siden bygget op som et uge spreed. For dig, der er lidt presset på tid og overskud, men gerne vil arbejde både måneds og ugevis, er det en god løsning at vælge mindre sider til nogle af ugerne. Jeg har valgt at et kort med små grå prikker, som base for mit ugekort.


På kortet har jeg embosset week. Jeg har brugt dette skønne stempelsæt fra Simple Stories. Jeg har sat en lille sticker, skåret ugenummeret på min Big Shot, tegnet journaling streger og skrevet lidt tekst. Nemt hurtigt og lige sådan som jeg vil have det.


Jeg elsker simpelhen de kort der følger med dette måneds project life kit. Kittet er fra Memory Keppers og er en del af Teressa Collins serie Studio Gold. De er så nemme at arbejde med og passer fint til mange forskelige temaer. Her har jeg valgt at sætte et foto af freja på kortet, således at den lille fremhævede tekst: Be Bright ses. Igen har jeg skåret bogstaver på min Big Shot og sat på med lidt foam.  Kortet passer perfekt til netop dette tema, der handler om at min datter er særligt akademisk begavet og netop er startet på et talent program på universitet, i forbindelse med at hun er startet på gymnasiet.


Endnu et skønt kort fra kittet, der passer perfekt ind i temaet. Som du kan se, har jeg holdt kortet enkelt med et lille stamp og et par stickers. Er du en af dem, der oplever angst når du arbejder med så enkle og åbne kort som dette, der har store hvide flader, så panik ikke. Åbne flader er smukke og rolige og henleder opmærksomheden på pynt og tekst. Træk vejret dybt ind og kast dig ud i de store ukendte åbne flader ;)


Jeg har brugt dette skønne stamp fra Chic Tags. Stampet passer perfekt til min familie, da jeg har 2 ATU piger , er gift med en bogorm og selv er en rablende vanvittig nørd. ( Jer der kender mig, sidder sikkert lige nu og nikker anderkendende af min store selverkendelse J) Jeg holder meget af stamps og bruger dem konstant. For nyligt på Scrap n’ Dream, blev jeg spurgt om jeg mon vil holde et stamp-kursus, da en del af jer har lidt udfordringer i forhold til at få brugt jeres stamp. Selvfølgelig vil jeg det!! Stamps er smukke og sjove og det perfekte værktøj, i forhold til at gøre kort og albums personlige. Jeg har en særlig kærlighed tild e lidt skæve og mærkelige stamps, men det kan vel ikke undre nogen…


YAY – STRIBER!!! ’Amen altså, er de ikke skønne, de striber?
Et sødt enkelt lille kort, med et par briller. Nemt og hurtigt og spot-on i forhold til temaet. Mere skal der ikke til!!



Jeg har brugt disse fanfuckingtastic dies fra Impression Obsession.


Endnu et skønt kort fra Studio Gold. Jeg knuselsker bare dette fine træmønster. Og fordi kortene i denne serie er så enkle, er de bare så nemme at arbejde med. Som du kan se har jeg skåret bogstaver ( igen igen ) på min Big Shot, stampet på kortet og sat et par stickers. Og Vupti, et styk personligt kort, der passer perfekt til fotoet og temaet: Frokost på Bogø.


Vi napper lige et kig på hele siden igen. Den kvikke beskuer, vil bemærke at visse elementer går igen. Jeg har holdt et enkelt farvetema på alle kortene. Jeg har valgt samme font og farve på bogstaverne og smidt lidt tyrkise trekanter hist og pist. Alt i alt skaber det et roligt og enkelt spreed, med små sjove detaljer og en lidt nørdet kant.

Nok for nu, venner.

Jeg håber I har fundet inspiration og skaberglæde med dagens indlæg.
Husk I kan finde mig på facebook, på pinterest og min blog


I er meget velkomne til at skrive til mig, stille spørgsmål og vise mig jeres arbejde

Vi ses næste torsdag

Mona

Ingen kommentarer:

Send en kommentar