mandag den 25. januar 2016

Kort med Copic farvelægning på vellum

I dag vil jeg vise et kort, hvor jeg har leget med mine Copic tusser på en lidt anderledes måde. For man behøver ikke altid bruge sine Copics på helt almindeligt karton. De kan også bruges på f.eks. vellum, hvilket giver en rigtig fed og anderledes effekt.


Jeg har udvalgt 5 farver, som skaber en gul- og rødtonet regnbueeffekt. Med de fem farver har jeg tegnet på vellumet - det behøver ikke være perfekt! Til det jeg ville, var det ikke nødvendigt at blende farverne sammen. Så denne teknik kan være god at prøve for nybegyndere, som gerne vil bruge Copics, men som ikke vil blende farver osv.



Derefter brugte jeg den lækre baggrundsdie fra Memory Box, som ikke kun skære stjerner, men også embosser et mønster i kartonet. Den er sat ovenpå vellumet med 3d tape.

Teksten er fra Just Rites Just Bokeh stempelsæt, og er embosset på vellum med en sølvfarvet glitter embossingpulver. Når man skal embosse på vellum (og alt andet generelt) er det en rigtig god idé at bruge det antistatiske Powder Tool fra EK Succes først. Det sikrer, der ikke er embossingpulver, som hænger fast, hvor man ikke ønsker det.
Vellummet er limet fast med en lille smule Multi Matte Medium fra Ranger, som er skjult under teksten og stjernen.



Til sidst har jeg tilføjet en stribe sølvfarvet glitterkarton på kanten.
Til sidst har jeg pyntet kortet med et par sølvstjerner og palietter.


Det var alt for denne gang ;)

- Mette







1 kommentar: