torsdag den 18. august 2016

Planner forsider og dividers

Så er skole året ved at starte for os universitetsstuderende, derfor har min søster og jeg fået opdateret vores kalendere – og hvad kunne være bedre end en undskyldning for at prøve nye ting af?


Vi har valgt at dekorere forskelligt, men i meget samme tema – Guld, gennemsigtigt og mint.


Min søsters kalender er meget simpel med mønster papir fra Pink Paislee som basis for hele siden. Der er derefter tilføjet et mint stykke på bunden, der i toppen er skåret med Mama Elephants Basic Cuts stitched rectangle for at få stitch detaljen med. Derefter har vi dekoreret med et banner i guld glitter papir og et stempel fra Mama Elephant Confetti sættet, som derefter er klippet ud med en scalloped kant.

Den øverste del af siden er dekoreret med Happy Script dien fra Mama Elephant og de matchende stempler Happy Everything.

Hvis man ser godt efter til højre for forsiden, kan man se 6 faneblade – disse er lavet af forholdsvis tyk gennemsigt plast (acetate) – Dette forhindrer at ens faner flosser, som ellers kan ske med papir faner når de bruges meget.


Min egen kalender er lidt mere speciel, idet forsiden består af to dele – En gennemsigtig forside og en bagvedliggende side der kan skiftes ud med de billeder og dekorationer jeg har lyst til.

Den forreste side er dekoreret ligesom min søsters, bortset fra at der i stedet for papiret er brugt den samme tykke plast (acetate) som fanebladene – Husk at man skal bruge StazOn sværte når der stemples direkte på plast.


Den næste side har jeg derefter skåret ud af mønstret papir igen fra Pink Paislee, og dekoreret med Organic Blooms fra Mama Elephant og et lignende banner som min søsters. Organic Blooms er stemplet på et stykke Neenah cardstock og farvet med Copic Ciao. Farverne er: YG03, YG63 til bladene og G00, BG34 og BG23 til blomsterne.

Fordelen ved at bruge den gennemsigtige forside er at jeg kan ændre min anden side, og variere de billeder eller stempler jeg gerne vil vise – samtidig med at mine billeder er beskyttede.
Ved at have den mint farvede blok på forsiden har jeg også mulighed for at have små beskeder eller noter siddende uden at man kan se dem når man først åbner kalenderen.

Min kalender har i stedet for faner til højre 3 faner, som alle findes i toppen og bunden, også lavet ud af det tykke plast.



Det var alt hvad jeg havde for denne gang – Hvis du gerne vil se andre ting man kan gøre med sin kalender, er der den 7. november planner kursus i butikken fra 17.00 til 19.00.


Håber du har en fantastisk dag
~ Mette Witus

Ingen kommentarer:

Send en kommentar