torsdag den 16. oktober 2014

Art Journal torsdag

Hej

Så blev det torsdag igen og jeg har en side fra min art journal færdig som jeg rigtig gerne vil vise jer.
Denne gang har jeg valgt at arbejde lidt med "rene linjer" i stedet for at lade farverne blande sig med hinanden. Jeg startede med at lave hul i et stykke karton. Hullet lavede jeg i den størrelse som jeg ønskede at min sol skulle have. Jeg brugte Dylusions spray igennem hullet så det blev cirkelformet. Derefter tog jeg den cirkel jeg havde klippet ud og lagde ovenpå min sol. Samtidig lagde jeg et stykke karton over den nederste del af siden så der ikke kom blå farve hvor jeg skulle have grønt græs. Så brugte jeg 2 forskellige blå farver Dylusions spray til min himmel. Til sidst dækkede jeg min himmel af med et stykke karton og så lavede jeg det grønne græs med Dylusions spray. Da farverne på min baggrund var færdige startede jeg med at bruge stencils. Jeg sprøjtede vand gennem min stencil for at få de lyse prikker på min himmel og jeg brugte Gelato for at få de mørke prikker. Fuglene og den hvide kant er tegnet med en pen fra Faber Castell


På mit græs har jeg også brugt en stencil sammen med vand. Derudover har jeg stemplet med et lille teksstempel. Jeg har sprøjtet Dylusions på mit craft sheet og brugt det som sværte til mit stempel.


Til sidst har jeg stemplet 6 huse som jeg har farvelagt med Dylusions i vandpensel og de grå tage er farvelagt med sort Gelato og vandpensel. Husene klippede jeg ud og limede på siden med Glossy Accents.


 Jeg har brugt:


Tim Holtz Stencil - Stripes
Tim Holtz Stencil - Bubble

De 2 stencils, jeg har brugt, kan købes i den fysiske butik.
Rigtig god torsdag.

---Lise---

Ingen kommentarer:

Send en kommentar