torsdag den 9. oktober 2014

Art Journal torsdag

Hej


Så blev det torsdag igen og jeg har arbejdet på en side i min art journal som jeg rigtig gerne vil vise jer. Det er jo som bekendt blevet oktober og det betyder jo halloween så den side jeg har lavet til jer er da også blevet en halloweenside med alt hvad der til hører. Som jeg lovede sidste torsdag så har jeg leget med vand og stencils og her er resultatet...


På det første billede kan det ses at jeg har brugt forskellige stencils. Nogle har jeg lagt på siden og sprøjtet vand igennem. Da jeg lavede spindelvævet sprøjtede jeg vand på min stencil og trykkede den ned på siden bagefter. Jeg har også sprøjtet vand på et par stempler som jeg stemplede med. For at få den lilla farve på bogstaverne startede jeg med at fjerne den orange farve med min vandpensel og malede med lilla Dylusions ink som jeg også har i vandpensel bagefter. Hver gang jeg har sprøjtet, stemplet eller malet med vand på Dylusions ink dupper jeg det med min køkkenrulle for at løfte farven af siden.


Billede nr. 2 viser mit græskar. Det er lavet af 5 cirkler som jeg har klippet ud, sprøjtet med Dylusions ink og skrevet 31 på. I kanterne på alle cirklerne har jeg brugt acrylmaling for at få lidt farvespil. I tallet har jeg igen brugt min vandpensel til at fjerne den orange farve så jeg kunne male med lidt grøn Dylusions ink på pensel. Til sidst har jeg klippet en lille stilk som er malet med acrylmaling.


Jeg har gjort siden færdig ved at lave nogle ringe med gesso og et låg fra en Dylusions flaske. Jeg har brugt min finger til at lave en sort kant om hele siden med gesso og så har jeg skrevet nogle små ord som jeg forbinder med halloween rundt omkring på siden.

Jeg har brugt:


Dylusions ink spray - Tangerine Dream
Dylusions ink spray - Crushed Grape
Dylusions ink spray - Cut Grass
Tim Holtz stencil - Stars
Tim Holtz stencil - Burlap
Tim Holtz stencil - Shatter

Alle materialer kan købes i den fysiske butik...
Rigtig god torsdag :)

---Lise---

Ingen kommentarer:

Send en kommentar