torsdag den 23. oktober 2014

Art Journal torsdag

Hej

Så blev det endnu engang torsdag og tid til lidt art journaling her på bloggen. Denne gang vil jeg gerne vise jer hvor forskellig art journaling kan være. Man kan køre en helt bestemt stil på alle sine sider eller man kan, som jeg, lave vidt forskellige sider i sin bog alt efter tema eller humør eller.....???

Den første side jeg vil vise er en super simpel side. Jeg har tegnet en pige, farvelagt hende og fyldt resten af siden ud med min tekst.


Den næste side jeg vil vise jer er en side hvor jeg startede med at dække det hele med hvid gesso. Det resultered i at mine Dylusions sprays blev lidt mere pastelfarvede end sædvanligt og jeg måtte tørre dem med køkkenrulle for de ville ikke rigtig tørre selv. Jeg synes det gav et helt nyt og spændende look til mine sprays og besluttede mig for at arbejde videre med siden selvom den blev meget anderledes end ventet. Jeg stemplede lidt på siden og klippede 3 hjerter som blev farvet med Dylusions spray og lidt blå akrylmaling i toppen. Jeg brugte også forskellige stencils på hjerterne. De blev limet ind i bogen med Glossy Accents og jeg tilføjede lidt tekst og et ekstra tekststempel. Rundt om hjerterne har jeg farvet med lidt sort Gelato blandet med vand


Den tredje og sidste side jeg vil vise jer i dag er en juleside. Der er jo kun 2 måneder og 1 dag til juleaften og nedtællingen er i gang her i huset. Jeg har startet med rød og blå Dylusions spray efterfulgt af vand igennem et par stencils. Derefter har jeg tegnet nogle juletræer som har fået grøn Dylusions spray og vand gennem stencils. Så har jeg stemplet nogle blade som er farvelagt med Dylusions i vandpensel. Jeg har derefter stemplet nogle julekugler som jeg har farvelagt på samme måde og klippet ud for at lime dem på siden. Det store "banner" på midten er også et farvelagt stempel. De små bær har fået lidt Glossy Accents på toppen så de skinner lidt og julekuglerne har fået lidt hvid farve så de også er lidt skinnende :)




Da der er flere sider denne gang bliver materialelisten ikke helt så detaljeret som den ellers har været men er der noget i mangler svar på - så spørg endelig :)
Jeg har brugt:
Dylusions Ink Spray
Distress Stain Spray - Tattered Rose (God som hudfarve)
Dylusions Stempelsæt - Quintessential Quotes
Dylusions Stempelsæt - Christmas Borders
Dina Wakley Stempelsæt - From The Past
Dina Wakley Akrylmaling - Turquoise
Sort Pen - Fude Ball
Tim Holtz Stencil - Stars
Tim Holtz Stencil - Shatter
Tim Holtz Stencil - Bubble
Tim Holtz Stencil - Burlap
Tim Holtz Stencils - Stripes
Ranger - Glossy Accents
Gelato - Black Licorice
Faber Castell - Stampers Big Pitt Pen White
Archival Ink - Jet Black
Dylusions Creative Journal - Stor
Dylusions Creative Journal - Lille
Vandpensel

Alle materialer kan købes i den fysiske butik.
Rigtig god torsdag.
---Lise---


Ingen kommentarer:

Send en kommentar