torsdag den 14. maj 2015

Gelatos fest

Så blev det torsdag igen og derfor min tur til at dele lidt med jer her på bloggen!
I dag vil jeg vise jer hvordan man kan lave lidt hombre kort med gelatos. 


Jeg har lavet to baggrunde ud fra samme teknik og brugt dem til to ret forskellige kort. 

Jeg har lavet en materiale liste med links i bunden af dette indlæg :) 
Jeg har startet med at "tegne" med gelatos'ne (det er helt sikkert grammatisk forkert - beklager :). 

Jeg har prøvet at spare lidt på farven - når jeg maler over med vand kan der nemlig hurtigt være for meget farve.

Jeg har startet med den mørke farve og imellem den og næste farve, har jeg brugt en lækker neon for at peppe lidt op.

Derefter har jeg taget min pensel og noget vand og malet henover farverne så de blendede ud.

Når jeg har gjort det kan jeg godt lide at rense penslen, dyppe den i lidt vand og derefter male oppe fra og ned med vandet så den mørke farve bliver trukket mere ud. På den måde blander farverne sig bedre. 

Lad dem tørre lidt og læg dem derefter lidt i spænd så papiret ikke trækker sig for meget sammen pga. vandet. 
Jeg har prøvet det på en del forskellige karton og det virker på det meste - dog skal det lægge mere i spænd alt efter tykkelsen/typen.


Til sidst har jeg pyntet kortene med stempler, mist og lidt pynt. Sølvcirklerne på det ene kort er lavet ved at tage min hul-punch og punche i glimmertape!

Og de læææækre bogstav stempler fra Kelly Purkey er fantastiske - dem kunne jeg simpelthen ikke gå forbi på Scrap A Mania!

Tak for denne gang og god Kristi Himmelfart :) 

Materiale liste:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar