lørdag den 13. juni 2015

Ny sommerfugle dies og watercolor effekt

Hej

Idag er det blevet min tur til at blogge, og jeg har lavet 2 forskellige kort med den samme die, og samtidig leget med Watercoloreffekt, som er denne uges fokus.

Her er de 2 kort.


Jeg har brugt Memorybox Reverse Butterfly Collage

 
 
 
Her er lidt close-up af det første kort, hvor der også er brugt mest watercoloreffekt til.
 

Jeg har farvet baggrundspapiret med forskellige farver fra distress ink.
Farverne har jeg tværet ud på et underlag og sprøjtet lidt vand på.
Derefter har jeg samlet farven op med papiret.


Jeg har stemplet med et stempel fra Waltzing Mouse Compact Sentiments.
Jeg har brugt samme farve distress ink som i baggrunden. Distress ink er en langsomt tørrende ink og derfor står den ikke helt skarpt i kanten, men "flosser" lidt.
Normalt kan jeg ikke lide det til tekster, men her ville jeg gerne at det havde nøjagtig samme farve, så derfor valgte jeg det. For at fjerne fokus lidt fra den flossede kant gav jeg den lidt glimmer
med Wink of Stella Clear.

 
Og det samme gjorde jeg med baggrundspapiret.

 
Jeg kan virkelig godt lide den her effekt med hvor man kan kigge gennem sin udstansning.

Her får I det andet kort, som er bygget ligesådan op, bare med mønsterpapir og Vellum i stedet.
 
 
Jeg har komet en smule gelatos opblødt i vand på det sarte lyserøde mønsterpapir - bare for lige at give lidt effekt ved sommerfuglene (men det er vist lidt svært at se på billedet)

 
 
Det var alt fra mig i dag.
Jeg håber, du får en skøn weekend - skal du lave noget kreativt?

Anja
 
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar