onsdag den 14. december 2016

Julekræmmerhus

Så blev det tid til mit første indlæg, som en del af designteamet hos PTW.
Jeg er utrolig glad for at være blevet en del af dette fantastiske team :) 
 
Mit første bidrag er et juleprojekt lavet med det lækre julepapir fra Maja design.
Valget faldt på et skønt kræmmerhus, som kan bruges til en lille værtindegave med lidt hjemmebag eller måske til julegaveindpakning af et gavekortet eller pengegaven.

 
 Jeg har distresset/revet papiret, lavet små rifter og virkelig arbejdet med kanterne. 
Derefter får det masser af sværte. Mine favoritter er fra Distress ink ”Brushed Corduroy” og ”vintage Photo".


Jeg elsker, at bruge gamle bogsider, nodeark eller andet gammelt og slidt. Ofte krøller jeg det sammen og sværter bagefter siden, så den ser endnu mere slidt og gammel ud. Her har jeg taget små stykker og lagt under rifterne. 

På spidsen af kræmmerhuset har jeg stanset en bogside ud med Prima dollie die, som jeg selvfølgelig har sværtet og klippet til, så den passer.
 

Jeg elsker effekten af "lag på lag" på mine kreationer :) og denne gang er ingen undtagelse.. 
Jeg har brugt resten fra dollie diecut skåret ud af bagsiden som min base for pynten. Derpå har jeg limet en masse forskellige udstansningers af grangrene og swirls - de fleste er fra Tim Holtz både nye og gamle diesæt

Grankoglerne har jeg lavet med Tim Holtz pinecone die. De er skåret i kraft, distresset i kanten og har fået masser af sværte ( Distress ink ”Brushed Corduroy”,   ”vintage Photo". og "Walnut stain") . Det kræver lidt øvelse, at få dem pæne. Men jeg har fundet ud af, at de skal "rulles op" på grillspyd og limes sammen med limpistolen. Så bliver de pænest :) 
Banneret er endnu en ældre die fra Tim Holtz.
Det meget fine " Merry Christmas" er stempel fra Impression Obsession, som jeg har heatembosset med guld. 
Grankoglerne er sat på banner med limpistolen.
Til sidst har jeg givet hele kræmmerhuset og pynten lidt sne med Pentart snowpen og lidt små røde halvperler.
 I toppen har jeg sat et bredt groft stykke blonde og derefter sat en papirstrimmel fra bunden af Maja Papiret hele vejen rundt.  
 
 
Kræmmerhuset  er bundet sammen med lidt rødt bånd og groft hørgarn.
Jeg håber, at I kunne lide mit forslag til en værtindegave, og glæder mig til at dele flere af mine kreative sysler med jer i fremtiden. :)
Jeg håber, vi snart ses igen…
- Dorthe -


1 kommentar: