mandag den 8. juli 2013

Etiketter

Hej med jer, jeg har fået lavet en god grydefuld hyldeblomst saft, og dertil nogle yndige og sommerlige etiketter til at sætte på flaskerne.

 
.
 

 
Etiketterne er lavet med papir fra Lilybeedesign, jeg har brugt forskellige småmønstrede ark fra en 6x6 blok som hedder "Sweet shoppe". Den møstrede del er standset ud med en x-cut die "aflang label 2" og den hvide del er lavet med en Spellbinder die, "Antique Tags One Dies". Jeg har pyntet med "retro" blomster (en punch fra Ek Succes), Liquid Pearls i farven "Bisque", og et lille lysegult organzabånd.

 
 




 
god sommer,
 
Susanne.

lørdag den 6. juli 2013

Project Life

Så blev det min tur til at inspirere jer. I dag vil jeg vise jer uge 20 i mit Project Life. Jeg har leget med skønne papir fra Jillibean Soup" Chilled Cucumber"serien og "Nostalgia" serien fra My Minds eye. derudover har jeg leget med det skønne nye "Blush"core kit fra Becky Higgins, som netop er ankommet til butikken. Der er så mange lækre core kit at vælge imellem. De er så nemme at lege med og alle kortene er dobbeltsidet.

Her kan man se hvordan det ser ud med en indsætside i Letter size, som jeg fortalte om i sidste uge
 sådan kom siderne til at se ud
 Jeg har pyntet med forskellige træpynt, små manilamærker, stickers og stempler fra My Favorite Things og Elle`s studio
Forsat god lørdag

fredag den 5. juli 2013

En stolt far

Hej

Så er det blevet min tur til at blogge, og efter en uge i sommerhus, hvor både Cameo og diverse andre scrapsager kom med, har jeg et LO til jer (og nok flere i de kommende uger).

Jeg havde taget vores bryllupsbilleder med for at få taget godt hul på dem. Og fik da også lavet en del, så albummet er kommet godt i gang - Kender du det også? Jeg synes det kan virke lidt uoverskueligt, når jeg sidder med et tomt album og rigtig mange billeder. Jeg ved jo hvor lang tid det tager, at få lavet det store og lækre album, men det er ligesom om, at når der sidder 10 - 15 LO's i albummet, så begynder det allerede at tage form - også selvom det langt fra er tæt på. - Forstår du hvad jeg mener?

Nå, men - nok snak - Her kommer LO'et:


Billedet er af min stolte far, da han så mig første gang i min brudekjole.
LO'et er bygget meget enkelt op. Et stykke hvidt karton med et par splat med Heidi Swaps Bronce mist. Jeg er blevet ret glad for den farve, da den på den ene side er mørk som en sort, men samtidig ikke helt så hård som den sorte og lige føles som om den glimter lidt mere, da glimmeret er lidt lysere i den (lidt ligesom guld).


Her har min Silhouette Cameo været i gang. Jeg har skrevet Stolt i programmet og fået skåret ud i et manilla mærke. Det synes jeg giver en god effekt som en del af titlen. Resten af titlen er lavet med Thickers.


Langs kanten af det mønstrede papir, jeg har sat på som et bånd ned lodret, har jeg sat forskellige udstansninger, jeg har lavet med forskellige punches i nogle forskellige rester papir. Jeg har brugt følgende serier af papirer: My Minds Eye Lost and Found 3, Studio Calico Classic, Studio Calico Abroad og lidt kork.


Jeg er blevet ret vild med at lave et lille banner, og punche et eller andet motiv i som her under titlen.
Det er bare en lille detalje. Hvad bruger du af detaljer i øjeblikket.

Du må have en fantastisk weekend - og hvis du er en af de heldige, der går på ferie i dag, så rigtig god ferie til dig...

Mange kreative weekend hilsner

Anja

torsdag den 4. juli 2013

Masking tape og inka gold

Kun ét stykke papir har jeg brugt til dette layout, alle lagene er lavet med maling, tape, baggrundsstempel og inkagold.


Først kom jeg gesso (du kan sagtens bruge hvid akrylmaling) på det meste af papiret med en spatel (eller brug et gammelt kreditkort).


Så satte jeg en masse strimler masking tape på, jeg har brugt tre forskellige slags. Oven på det stemplede jeg med et baggrundsstempel og sort akryl maling.


Det sidste lag jeg har kommet på, er inka gold gennem en maske fra Crafters Workshop (kun i den fysisk butik).

Og så er det bare på med billede og de lækre små træstjerne fra Studio Calico (som igen er kommet i butikken).

God fornøjelse :0)

onsdag den 3. juli 2013

Kort med glimmer blomster

Hej

Jeg har været i det romanstiske hjørne og brugt lyserøde farver. Designpapiret er Jillibean soup og så har jeg standset et stort frimærke ud med en My favorite things Die-nanics Postage stamp die. Jeg har tør-embosset frimærket og revet en strimmel ud af en gammel nodebog og syet på med pink tråd. Blomsterne er standset ud med Memorybox Fabulous Phlox die, kanterne er sværtet med Distress ink spun sugar. Bladene har jeg formet med min bone folder for at få lidt volume og til sidst penslet med Martha stewart glitterlim og drysset med transparent Martha Stewart glitter. Jeg er blevet rigtig glad for palietter og her har jeg limet 5 stk på og bagefter fyldt dem ud med hvid Enamel dots maling. Glitter + lim + palietter + enamel dot er fra den fysiske butik






Gitte

tirsdag den 2. juli 2013

Så skal vi have gang i CAS-kortene igen...

Selvom vejret langfra emmer af sommervejr hver dag, så er der mange ting at gøre her om sommeren. Eller ihvertfald er der mange ting der trækker. Derfor er det rart at kunne lave nogle hurtige, elegante kort ind imellem. Ikke mindst hvis det er småt med tiden.


Jeg har lavet to ens kort, blot med forskellige materialer.

Alt du skal bruge for at lave disse kort er: et stykke karton, lidt restpapir, en pen, et tekststempel og sværte samt lidt bling (evt. stickles, liquid pearls el.)


Jeg har blot tegnet 3 streger med min kuglepen, standset 3 fugle i glitterkarton fra American Crafts, med min fiskarpunch (her er der jo et hav af muligheder hvis man bruger figurpunches eller dies), og klippet et banner hvor jeg har stemplet med et tekststempel, og tegnet rundt i kanten med min kuglepen.




Endnu et kort efter samme skabelon.


Her er blot brugt lidt af de rester af papir jeg har liggende. På denne måde kan der også komme mange  kort ud af et enkelt stykke papir.



Klar... Parat.... Start med at CAS'e...

mandag den 1. juli 2013

En pingvin på hovedet.

Hej, jeg har lavet dette enkle lay out med min dejlige dreng. Jeg har brugt papir fra Echo Park, en rigtig drenge serie, "a boys life". Pingvinen har jeg klippet efter fri fantasi, da jeg ikke lige havde en die der passede til temaet. de to typer bogstaver i overskriften er begge Thickers, den jeg har brugt i venstre side, "Hardcover Dragon", har jeg embosset med en mørkere rød så den passer ind i sammenhængen. Jeg har pyntet med Wood veneer, "Freckled Fawn Wood Chips Speec Bubbles", Fra Studio Calico.




 
God mandag
 
Susanne.