mandag den 22. februar 2016

Leg med Distress Stains på 2 kort


I dag vil jeg vise jer 2 forskellige kort, hvor jeg har leget med Distress Stains, hvilket jeg synes er lidt et overset produkt.

Det første kort er et kort, som tog meget kort tid at lave, så det vil være super nemt at masseproducere til f.eks. indbydelser. 
Fokus på kortet er det flettede julehjerte fra PTWs eget design. Jeg har, efter jeg havde skåret dien ud på bigshotten, klippet den midt over, så den ikke kan åbnes som et alm. julehjerte, men derimod er den kun i et lag.
På baggrunden har jeg lavet de lækreste splats med Distress Stains i forskellige røde nuancer. Man får splatter effekten, når man "slår" stainen ned på papiret.
Teksten er fra et Dina Wakley stempelsæt, og er stemplet med en rød Archival Ink, som matcher Stainsene.

På kort nummer 2 startede jeg med at stemple fuglene, som ligesom teksten er fra et stempelsæt fra Dina Wakley. Begge dele er stemplet med Archival Ink i Jet Black. Efter jeg havde stemplet fuglene påførte jeg Liquid mask over dem med en pensel. Det er et flydende produkt, som man kan påføre papir. Derefter skal man lade det tørre, og når det er tørt, så afviser det f.eks. vandfarver, som man putter ovenpå. På den måde kan man lave en baggrund rundt om motivet efter, det er stemplet. Til sidst kan man nulre den flydende mask af igen med fingrene eller et viskelæder.

Til dette kort valgte jeg Distress Stains i blå og lilla nuancer. Jeg har her fyldt næsten hele baggrunden modsat det første kort. Egentlig var det oprindeligt meningen, jeg ville farvelægge fuglene, men jeg endte med ikke at gøre det, da jeg var bange for, der så ville ske alt for meget på kortet. 

Kortbasen er lavet med en cirkeldie fra My Favorite Things, og motivet er skåret ud med en die fra samme sæt i en mindre størrelse.

Det var alt for denne gang..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar