onsdag den 5. juni 2013

Kort

Hej
Jeg har lavet 2 kort til i dag og det første er helt uden design papir. 
Jeg har stemplet med et cover a card stempel, der hedder French text  på offwhite karton. Kanterne er sværtet med forskellige brune Distress inks og flosset med en kant-flosser, derefter har jeg syet sting rundt i kanten med min symaskine. Blomsterne er lavet med en ny blomster die fra Memory box, Fabulous Phlox, jeg har standset i samme offwhite karton og sværtet med brune Distres inks. Jeg har pyntet blomsterne ved at duppe modelling paste på bladene, efter det er tørret op, har jeg penslet med Martha Stewart glitterlim og drysset klart glitter på. Ringene er glittermosgummi som er standset ud med Loopy rings fra Memory box, og teksten er dette lille fine stempel





Dette kort er lavet af Heidi Swapp og My minds eye papir. 
Doilien er en X-cut die som Anja har i butikken, som jeg har penslet med lim og drysset klar glitter på så den ligner at den er dyppet i sukker :o) Igen Loopy rings fra Memory box og stemplet er fra Hero Arts. De små pinke prikker på banneret er liquid pearls som findes i et væld af farver.



Gitte

tirsdag den 4. juni 2013

Lidt forskellige CAS-kort...

Jeg har været igang med at lege med det samme stykke papir, som base for forskellige kort. 

Det er primært papir fra Jillibean Soup jeg har brugt.


Her har jeg brugt papiret som base på kortet, lavet en bort af masking tape, og så til sidst en scallopcirkel med et tekststempel.



Til det næste kort har jeg igen brugt det stibede papir som base, og herpå har jeg (klippet i hånden) sat et banner på en smule twine, og sidst standset to fine skyer (fra Die namic) og stemplet med et tekststempel. På bannerne og skyerne har jeg i hånden tegnet en tynd sort streg for at markerer dem. Jeg bruger Archival Ink når jeg stempler, da jeg synes det giver et fint, rent tryk.



Endnu et kort hvor jeg har brugt det stribede papir som udgangspunkt, her hvor jeg har lavet 4 kvadrater. Bagsiden af papiret er med de skønne sommerfugle, så de er blot klippet ud af papiret. Og igen et tekststempel til sidst.



Sidste kort i denne omgang. Igen har jeg brugt det stribede papir, sammen med de øvrige papirer som jeg også har brugt på de øvrige kort. Jeg har igen klippet en sommerfugl ud af papiret, og lavet en lille "hale" af halvperler. I bunden har jeg brugt en borderpunch, og så er firkanten med stemplet kommet op på 3d-puder så det står lidt frem...


Nu er det bare om at komme igang med at CAS'e ;)

lørdag den 1. juni 2013

Nem Project Life uge

Jeg må på årets først sommerdag indrømme, at jeg er kommet et par uger bagud med mit Project Life. Heldigvis har Picturing The World materialer , som er fantastiske til sådan en situation. 
Ved hjælp af lækkert papir, som ikke behøver meget pyntning og derfor er som skabt til formålet, to alfabet stickers ark og et enkelt stempelsæt, fik jeg i en fart lavet uge 16.


Jeg har brugt papir fra Simple Stories "24/seven" serien, som er som skabt til Project Life.


Derudover har jeg brugt dette stempelsæt, til at pynte hist og her.

Forsat god kreativ lørdag

Lisette

fredag den 31. maj 2013

Det er ved at blive sommer...

Idag vil jeg vise, hvor simpelt det er at lave et rigtig lækkert kort... uden dies, en masse pynt og alt mulig andet... Blot et ark papir, et ark karton og et stempel...


Jeg har brugt en kortbase af et A5 karton der er foldet, og herpå papiret fra Jillibean Soup, Peeled Cucumber (pt. ligger papiret ikke i netbutikken, men hun har det i den fysiske butik). Fra dette ark har jeg blot klippet nogle af sommerfugle ud, og sat dem på basen med 3d-puder. Og sidst men ikke mindst, et simpelt teksstempel.... Mere skal der ikke til...

Lige et closeup...



Håber I får lavet nogle "back to basic" kort derude i weekenden....

torsdag den 30. maj 2013

Baggrund med embossing og vandfarver

Det er meget oppe i tiden at bruge vandfarver på sine layouts, så jeg fandt mine gamle Twinklings H20 farver frem. De er nemme at arbejde med - og så er de fulde af glimmer.


Det primære fokus med dette layout er at vise teknikken med at lave baggrunden. Teknikken gør sig ligeså godt til kort som til layouts.

Først har jeg heat-embosset med hvidt pulver og et lækkert baggrundsstempel. Du kan også sagtens bruge clear embossingpulver, eller vælge en helt tredje farver. Det fine ved denne teknik er, at embossingen resister vandfarverne, dvs afviser vandfarverne, så der ikke kommer farve på det embossede mønster.


Når embossing er helt kølet af kan du begynde at lege med dine vandfarver. Jeg har brugt forskellige lyserøde/lilla Twinklings H20. Du kan også bruge helt almindelige vandfarver eller mist. Hvis du bruger mist, kan du skrue toppen af og stikke en pensel ned i for at fange farven.


Jeg har malet med den mørkeste farve længst til venstre og skiftet til en lysere og lysere farve med højre. Til sidst lavede jeg små splats med den mørkeste af farverne.

Håber du har fået lyst til at lege med vandfarver.

onsdag den 29. maj 2013

Kort - Heidi Swapp

Hej
Så blev det onsdag igen og det er min tur til at blogge. Jeg har lavet 2 kort i den skønne papir serie fra Heidi Swapp der hedder Vintage chic, en serie i creme og teal med masser af  tekst print, lige noget for mig. på det første kort har jeg givet baggrunds papiret et tyndt lag gesso, man kunne også bruge hvid Distress stain. Derefter har jeg syet rundt i kanten og sværtet med forskellige brune Distress inks. 




Sommerfuglene er lavet med en Martha Stewart punch, en perfekt størrelse til kort. Bladene er standset ud med Memory box Fresh foliage og pyntet med liquid pearls. Jeg drysser liquid pearls med klart glitter inden de tørre, det toner farven lidt ned og så får de et sukkeragtigt look.


Teksten er fra Hero arts og de ovale former er standset ud med det spritnye diessæt 



Kort nr 2 er er fra samme papir serie og samme stemplesæt. 
Boblerne er en super sød die, også fra Memory box der hedder Loopy rings. Doily og label er standset ud med X-cut dies 





Gitte

mandag den 27. maj 2013

Kort.

Hej med jer, jeg vil vise jer et enkelt kort med et af mine nye tekst stempler fra Hero arts. Jeg har brugt papir fra Jillibean Soup, jeg er specielt helt vild med det pink farvede papir med en lille rød skrift på. De anvendte dies er fra x-cut og Memorybox. Jeg har pyntet med halvperler, træstjerner og konfetti af glitter karton.

 
 
 


God kreativ mandag
 
Susanne.