torsdag den 6. oktober 2016

Nemt shakerkort med Jillibean shaker cloud


I denne uge har jeg leget med jillibean dele, som gør det super let at lave shaker kort.
Jeg startede med at fylde de palietter og perler i min lille sky som jeg gerne ville have til at ryste rundt -  da der er ret meget plads i shaker delen, skal der mere i end man lige tror for at få det til at fylde noget.


Jeg fjernede derefter bagsiden af tapen på shaker skyen og satte et stykke hvidt karton fast som jeg havde farvet med lidt Broken China Distress ink. Man kunne også vælge at sætte skyen fast på indersiden af kortet, så den sad på indersiden af kortet når det var åbent.

Til selve kort fronten startede jeg med at skære et sykke mønster papir fra My Minds Eye Chalk Studio 2 sættet ud med rektangel dien fra Mama Elephant basic cuts.
Jeg stemplede teksten fra Mama Elephant Up and Away stempel sættet i hjørnet med memento tuxedo black ink.


For at det kunne passe over min shaker satte jeg min front fast på kortet med washi tape hvor jeg ville ha’ den, og skar forsigtigt efter skyen i kortet. Fordi fronten kun var sat fast med washi tape kunne jeg så fjerne den igen og i stedet permanent sætte den fast med 3D tape.

Shaker delen har jeg limet på indersiden af kortet, og derefter dækket bagsiden med et stykke hvidt karton, som også er med til at holde ekstra på shaker delen.


Aben på kortet kommer fra Mama Elephant Up and Away sættet, og er farvelagt med copics ciaos.
Til aben er der brugt E35, E37, E51 og W2. Til paraplyen er der brugt Y11, Y15, R02, W2 og 0.

Endelig har jeg limet paraplyen og halen fast på aben, inden det hele er sat på kortet med foam dots.

Det var alt jeg havde for denne gang

Ha’ en god dag

~ Mette Witus


1 kommentar: