tirsdag den 9. oktober 2012

Me @ 2

Hej derude, og tak fordi I kigger med. Jeg har glædet mig til at vise følgende layout frem!
Layoutet hedder "Me @ 2" - altså, mig selv som 2 årig.

Baggrunden er Bazzill Karton i hvid. Jeg har lavet en fin detalje med modeling paste både nederst og øverst. Jeg har farvet min paste med mr. Huey mist "Powder Blue", og strukturen i den har lavet med Studio Calico masken "Circle Graph". De løbende splats har jeg lavet med førnævnte mist + mr. huey "Silver"., det at jeg har brugt samme nuancer binder hele layoutet sammen.

Jeg har lavet 3 lag under mit billede. Det nedeste er et stykke hvidt vellum, mens mønster papirerne er af mærket October Afternoon fra serien Sasparilla. Det er ikke altid jeg bruger så mange lag på mine projekter, men det er noget jeg øver mig i, og her synes jeg, at det er blevet rigtig vellykket.

Her kan I rigtig se mine lag. Det øverste mønsterpapir har fået en tegnet kant, for at skabe lidt fokus omkring mit billede. De super søde skyer er fra studio calico. Igen for at skabe en sammenhæng på mit layout, har jeg lavet 3 dymo labels, med små stikord der har betydning for mig, og mit billede.

For at køre mit blå farveskema helt ud, har jeg lavet et par syninger med en iøjefaldende, lyseblå tråd. Syningerne bidrager til, at mit layout får et artsy udtryk, og for mig sætter det prikken over i`et.
Når man kører farvetema, er det en  god idé at skabe noget kontrast. Det har jeg gjort ved hjælp af farven gul. Jeg havde et sæt gamle thickers på lager, med en snert af gul i, så det passede perfekt. Jeg tegnede også en gullig kant rundt om få elementer på mit layout.

Desværre havde jeg ingen gul mist på lager, så mine gule splats er lavet med alm. gul akvarelmaling, tyndet voldsomt op med vand, og "viftet" på med pensel. Effekten blev rigtig fed, og skabte det udtryk jeg var ude efter. Jeg er yderst tilfreds med resultatet, - og helt ærligt, så synes jeg, at jeg var en nuttet lille basse ;)

4 kommentarer: