fredag den 28. februar 2014

Project Life- Friday: Sodalichous & Chic Tags


Hej Scrappevenner :)

Oh la la -Jeg er på besøg her på picturing the world's blog for første gang :) NICE!!!
Kære Anja og I dygtige tøser fra Design Teamet, tak fordi jeg må lege med!!!

For jer der ikke kender mig, må jeg vist hellere lige præsentere mig selv:
Jeg hedder Mona Westphal Sørensen aka Desdemona Deluxe. Jeg elsker at scrappe og har da også hygget mig med det en del år efterhånden. Jeg har været i diverse design teams, været gæstedesigner både herhjemme og i udlandet, lavet kurser, kørt en udfordingsblog ( a little bird told me), skrevet på min egen blog og så er jeg vist det, man godt kan kalde, en af de "gamle" scrapsisters :))) Jeg bor i Vordingborg med min top lækre mand Lasse og vores Über skønne tøser Sofie og Freja. Og så er jeg bare skudt af en gal glimmerkanon!! Jeg elsker glimmer og glitter og alt hvad der skinner :)


Jeg har fået fornøjelsen af at blogge her hos picturing the world, den sidste fredag de næste par måneder, hvad jeg synes er super hyggeligt!! Jeg blogger om Project Life, som er mit foretrukne system nu om dage. Gennem årene har jeg scrappet, ja jeg tror sku næsten alle former for scrap, fra kort til minialbums og 12x12"



 Jeg elsker Project Life, fordi systemet er fleksibelt og nemt at arbejde med. Man kommer langt med få materialer og lidt tid og har mulighed for at variere stil, farver og emner i en uendelighed i det samme album. 



Dagens indlæg vil handle om 2 af mine ynglingsproducenter: Sodalichous og Chic Tags.Jeg vil vise jer hvordan jeg har brugt alt det lækre papir og pynt i mit PL og så vil jeg komme med et par fif til, hvordan du kan integrere større fotos og kort end der er plads til i lommerne.



Og så lige en advarsel : Mine indlæg er altid meget laaaange, med en del tekst og, må jeg straks bekende, et noget kulørt sprogbrug. Jeg prøver virkelig at begrænse mig, men altså når først jeg kommer i gang så glemmer jeg alt om tid, sted og Emma Gad. Så frem med en god kop kaffe, op med fødderne og forbered dig på en tur ind i Project Lifes vidunderlige verden :)


Jeg simpelhen bare elsker Sodalicious!!!  Stilen er super fed og enkel, på en dejlig, lidt flabbet måde. Der er ikke meget "disneyprinsesse jeg er evig lykkelig og har altid lækkert hår" over Sodalicious. Misforstå mig ikke. Jeg elsker disney og er da helt klart også en prinsesse MEN jeg er altså også hende med de gode gamle bomuldsunderbukser og til tider en del skarpe kanter. Mit PL ( project life) afspejler hele min person og er derfor også fyldt med hverdagsfortællinger om hvor meget jeg bare hader Netto kl 17.30 med lavt blodsukker og våde strømper i skoene. ( hehe - kender du den situation?) 



Sodalicious papirer og kort er i skønne enkle farver, ofte sort/hvid/grå farver med striber, trekanter, kryds og prikker. Papirerne er perfekte at bruge som de er eller til at kombinere med eksempelvis neonfarver eller guld og sølv. I PL er det en god ide, at bruge småmøsntrede papirer, fordi vi  primært skærer dem ned i formatet 3x6 eller 4x6. Her er Sodalicious perfekt med deres enkle design og mønster. 






Sodalicious laver også nogle skønne journaling kort, lige til at skære ud og smide i lommerne. Og så laver de jo de dejligste wood-venners og stempler . Sodalicious er perfekt til at kombinere med andre produkter og jeg kombinere gerne med Chic Tags.


Der findes mange produkter som Chic Tags på markedet. Grunden til at jeg har en særlig kærlighed til Chic tags, er fordi at Chic Tags, ligesom Sodalicious, har en kæk og knap så nuttet stil. Jeg er vild med deres nørdede stil, som passer perfekt til min craaaazy familie :)  


 Ovenover ser du en side fra mit 2014 PL-album.. Siden handler om min ældste Datters dimension fra Akadamiet for talentfulde unge, et uddannelsestilbud til gymnasieelever, der har lyst og evnen til at studere på akademisk niveau ved siden af gymnasiet. Sodalicious og Chic Tags serie School House passer perfekt til dette emne. 
 Fotolommen er Becky Higgins Design A, som du ser ovenfor. Jeg havde et par mindre fotos, og 2 fotos af 10x15 cm og et avisudklip, jeg gerne ville have med på min side. Det ene foto på 10x15 cm er på højkant og passede derfor ikke i nogen af lommerne.


Jeg valgte derfor at lave et kort på 6x8", hvorefter jeg satte mit højkants foto på. Kortet er lagt ned i den nederste højre 4x6" lomme.


 Jeg har sat lidt dobbeltklæbende etape på bagsiden af kortet således at det sidder godt fast. Nedenfor ser du bagsiden af siden, af kortet og fotolommen, så du kan se hvordan kortet fylder den nederste højre lomme og to 3x4" lommer.

En super nem løsning, der giver uanede muligheder for at integrere forskelige størrelser kort og fotos.




Jeg holder meget af Lag på Lag i scrapbooking og bruger det meget i mit PL.  Jeg har brugt papirer fra både Sodalicious og Chic Tags. Tit smider jeg også lidt washi-tape ind mellem lagene, til at skabe lidt ekstra dimension.


Her ser du en detalje fra kortet. Jeg har brugt en Chic Tag, skåret cirkler med min Big Shot og skabt lag på lag med dem. 

Tappen, som du ser, stikker ud under cirklerne, har jeg skåret af et stykke papir og den tyrkise tekst er en Chic Tag rub-on.

Er det ikke bare nogle skønne Rub-Ons ?




jeg havde som sagt et avis udklip jeg gerne ville have med. jeg valgte derfor at klistre en konvolut udenpå en lomme og lave et kort til lommen. På konvolutten har jeg sat lidt lækkert washi-tape ( Gotta love washi!!!) og en Chic Tag. 

 Jeg elsker disse tags!! De er så nemme at bruge og tilføjer en kæk-feeling til PL. Jeg klipper gerne i dem så de passer lige til det jeg har gang i. Og her et vigtigt scrappefif: Det er ikke synd for dit pynt!!!  :))))))) Du må godt skære, klippe, rive og flå, også i dit ynglingspynt og papir. Brug det du elsker mest- lad være med at gemme det, du køber sikkert noget nyt alligevel, ik? hihi ;)


Her har jeg brugt en af de skønne tags. Jeg har klippet den stribede kan af taggen og sat den under foto og resten af taggen. Det skaber dybde på kortet og fremhæver fotoet.



Og så har jeg selvfølgelig smidt en del Bling Bling ind - man er vel glimmerprinsesse ;)

På alle Chic-tag papier er der små labels, lige til at klippe ud og bruge. Jeg synes det er en super sød detalje og godt fundet på at Chic Tag.


 Til tittelkortet har jeg brugt de skønne guld folie bogstaver fra Chic Tags serie Good Tidings og en label fra paipir fra serien Shool House. Lidt washi-tape og en tur gennem symaskinen og Voila: et styk titelkort.




GULDBOGSTAVER <3



 Jeg har sat en devider ind og sat overskriften på. På den måde kan jeg altid finde netop denne særlige begivenhed i mit album. Og så endnu et PL-fif: husk at indsætte dividers med overskrifter, så det er nemt at finde rundt i denne albums, også om 10 år... 

Nok for nu, venner - Det er fredag og der skal også være tid til andet end at læse mine laaange indlæg, eksempelvis lidt scrap? I er velkomne til at kigge forbi min blog; Desdemona Deluxe og skriv endelig en kommentar, hvis I har spørgsmål.
Jeg ønsker jer en skøn weekend og glæder mig til at komme på besøg igen her på bloggen, den sidste fredag i Marts, med endnu en gang Project Life - Friday :)

Vi ses!!!
Mona











4 kommentarer:

  1. Fedt indlæg! Langt, men fedt. Jeg laver ikke selv PL, men jeg nød dit indlæg alligevel. Normalt springer jeg hurtigt over, når det er indlæg om PL, men måske dit friske sprog fangede mig? Jeg nød i hvert fald at læse dit lange, og meget inpirerende, indlæg.

    SvarSlet
  2. Hej Mona. Skøn læsning som sædvanlig. Skal bare lige forstå det. Når du lægger det billed ind i flere lommer, så må du da skære en ny åbning for at det kan lade dig gøre ikke ??

    SvarSlet
  3. Tak for et godt og detaljeret indlæg!

    SvarSlet