torsdag den 23. juli 2015

Mama Elephant - Woodland Gifts

Til dagens kort, har jeg næsten lyst til at sige "TAK FOR KAFFE"
Jeg elsker at lave shakercard, og blev inspireret af en veninde til at prøve med noget anderledes fyld - så jeg har til dagens kort brugt instant-kaffe til at skabe et kort. 


Jeg har bygget kortet op som et landskab, med to bakker af alm papir, og så den tredje bakke med instant-kaffe. Bjørnen er så glad, at den forære alt sin honning væk. Træstamme, svampe og teksten er også fra samme stempelsæt.


Honningkrukkerne er blevet farvelagt, og har så fået en gang Wink of Stella, clear. Det er desværre altid svært at fange glitter på billeder, men det er super flot i virkeligheden.


Den lille bamsemand forære også sit hjerte væk. For at det ser ud som om den holder ved det, har jeg skåret en lille slids ved bjørnens hånd. Alle hjerterne har fået glossy accent.

Når jeg har farvelagt mine motiver, tegner jeg altid deres næser og øjne op igen med en gel-pen, så står de rigtig tydeligt - og giver lidt mere liv til motivet.
Jeg har brugt vellum og transparent til at skabe skyerne i baggrunden, og for at kaffen ikke skulle drysse i mellem lagene, har jeg lagt et helt stykke transparent over hele baggrunden.

Håber du også har lyt til at prøve dig med et shakerkort - og måske med alternativt fyld.

God sommer derude!!

Materialeliste:
Transparent
Gossamer Blue - Gramercy Road, Sugar Maple (ramme)
Gossamer Blue - Gramercy Road, West Seventh (bakker)
Sort gel-pen.
Farvelagt med Copics, men Distress Ink Markers kan skabe et lignende resultat.

1 kommentar:

  1. Hold nu magle en kanon ide med anderledes fyld i shaker kort :) - og et supersødt et af slagsen :)

    SvarSlet