mandag den 20. juli 2015

Nyt ugefokus - brug af gelatos

I denne uge vil vi på designteamet vise, hvordan I kan bruge Gelatos.
Hvis I ikke kender til Gelatos, så er det en pigment farve, som kan blandes med vand, Texture paste og mange andre medier. 
Jeg har lavet et layout, hvor jeg har brugt Gelatos til den farvestrålende baggrund. Resten af layoutet er holdt meget enkelt for ikke at konkurrere med baggrunden




Baggrunden har jeg lavet på et stykke hvidt karton, som jeg først har dækket med hvid gesso. Derefter har jeg med en vådserviet smurt Gelatos ud i regnbue farver.
Derefter har jeg gennem en stencil fjernet noget af farven igen med en vådserviet. Dette kan kun lade sig gøre, hvis man har brugt gesso først.
Til sidst har jeg puttet almindelig Texture Paste på gennem en anden stencil.
Til sidst har jeg stanset cirkler ud med en punch.




Jeg har lavet splats med Heidi Swapp mist i Gold, og limet palietter på for at give lidt mere effekt.


Til min titel har jeg brugt et ord fra et lækkert sæt guld glimmer Thickers, som hedder Story.


Det var alt for denne gang ;)

- Mette






3 kommentarer:

  1. Super lækkert LO og lækker teknik :)

    SvarSlet
  2. Flot LO og super fint med forklaring til at lave en lignende baggrund

    SvarSlet
  3. Dejlige farver og spændende teknik.

    SvarSlet