torsdag den 26. maj 2016

Maggie Holmes - Elsie (+lille tip)

Kortet for denne uge er et bestillingkort til et sølvbrudepar. Ofte laver jeg disse kort i hvide, sølv eller grå nuancer. Men da jeg kiggede igennem stakken med mønsterpapir, faldt jeg for dette romantiske ark fra Maggie Holmes "Bloom". Her er kortet:


Kortet er bygget op på en alm kortbase. Og har som en start fået en koksgrå ramme. Herefter en prikket ramme, som er lavet med mønsterkarton fra Teresa Collins, serien GlamFactor. 
Og så det flotte mønsterkarton fra Maggie Holmes.


Som fokus for hele kortet har jeg skåret en cirkel ud med flotte stikninger som detaljer i kanten (materialelisten henviser til en cirkel med dobbelstikninger - mums). Banneret er fra Mama Elephant, fra diesættet "Basic set". Tallene er skåret ud med dies, og jeg vil i materiale listen linke til et andet sæt, som nemt kunne bruges i stedet.


Hjerterne er skåret ud med "Confetti-dien" fra Mama Elephant. Sammen med dien, får du også andre figure, f.eks. stjerner og palietter.


Mit lille tip til jer er dette: De små bogstaver, som staver modtagers navne, er ikke sat direkte på banneret, men er sat på et gennemsigtigt stykke overlay. Når der er så mange bogstaver, synes jeg nogen gange det er lidt svært at få dem sat sådan at de står centreret på kortet. Men på den her måde, kan du rykke dem lidt frem, og fra side til side. Jeg har sat små 3D puder under klistremærkerne, for at give endnu en detalje på kortene.

Kan i have en dejlig dag - vi har idag fået sommeren tilbage til Jylland!
Mvh Sabina




Ingen kommentarer:

Send en kommentar