mandag den 16. maj 2016

Nyt ugefokus: Mixed Media

I denne uge har vi på bloggen et nyt ugefokus - Mixed Media.
Mixed Media er en betegnelse, der dækker over det at bruge mere end et medium på sit værk. Det gælder altså om at kombinere maling, pastes, stencils osv.
Jeg bruger ofte teknikkerne på layouts, men besluttede mig for, jeg i da vil vise jer en side i min art journal fra Dylusions.



Jeg starter altid med at grunde papiret med gesso. Derefter har jeg brugt nogle Project Life kort fra april kittet fra kitklubben samt nogle gamle bogsider. Jeg bruger Gel Medium Matte fra Dina Wakley, når jeg limer i min Art Journal


Alle farverne er fra Dina Wakley. Jeg har brugt Fuchsia, Night, Turquoise og Penny. På Night og Penny har jeg en fin tip, som gør jeg kan skrive og tegne fine linjer. Det er sådan, jeg har lavet ansigtet og teksten. Fuchsia og Turquiose er spredt ud med en spartel.
Tekst er en af de ting, som jeg stadig synes er svært, og jeg er heller ikke helt tilfreds med ordet You på denne side. Men det er fordelen ved en Art Journal - der er plads til, man kan lege og øve sig. Derfor er der også mange ting, som jeg i første omgang ikke synes om, men sådan putter jeg hvid maling eller gesso over, og laver noget nyt :)


Jeg har sprayet med Dylusions mist i White Linen over det hele for at tone de stærke farver lidt ned. 


Blomsterne er lavet med Texture Paste fra Ranger og en stencil fra Tim Holtz. Den hvide paste er direkte fra bøtten. Den kobberfarvede paste er blandet op med Penny malingen, som jeg også har brugt til teksten.


Chevron mønsteren er lavet med en anden stencil fra Tim Holtz. Når malingen stadig er våd kan den fjernes igen, og det har jeg gjort gennem stencilen med en vådserviet.


Hvis I er interesseret i at lære flere Mixed Media teknikker, så er der et Dina Wakley inspireret kursus i butikken den 1. juni. Det kan I læse mere om her.

Det var alt for denne gang :)

- Mette









Ingen kommentarer:

Send en kommentar