fredag den 20. maj 2016

UGENS FOKUS: Mixed media

Hvor er det nogen gange lidt overskridende når man bliver udfordret ud i en ny stil. Og det kan jeg sige at jeg har været i denne uge. Men jeg er faktisk blevet lidt hook på denne stil, og jeg har næsten lyst til at få et stort lærrede hvor jeg virkelig kan få lov til at afprøve alle de lækre ting man kan bruge inden for mixed media. Sværter, embossing, tusser, stempelaftryk, masking, og meget andet. Men her er mit bud på ugens fokus.


Jeg havde lyst til at bruge nogle rigtige pang farver - og jeg valgte derfor twisted citron, festive berries og carved pumpkin fra Distress Ink serien. Jeg har både blendet dem sammen, men jeg har også brugt selve puden til at få de lige/skæve kanter.
Herefter har jeg påført vand med spritzeren og fjernet lidt farve igen efter ca. 20-30 sek.


Jeg har brugt en stencil, med dråber, hvor jeg efter følgende har embosset  dråberne, og givet dem en lag spectrum noir clear glitter.


Til sidst har jeg lavet små prikker med en sort gel-pen.
Kortet er sat på en sort matte for at farverne virkelig kan blive fremhævet.

Kan i have en god dag.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar